Business Manager – ce reprezinta?

Business Manager reprezinta instrumentul Facebook care va ajuta in organizarea si gestionarea afacerii dumneavoastra in mediul online. Contul este creat folosind profilul personal Facebook, pentru a putea fi confirmata identitatea (este necesar sa aveti un nume de utilizator si o parola). Acest proces este similar cu conectarea pe Facebook atunci cand incercati sa accesati alte aplicatii sau servicii.

Deci primul pas in crearea unui cont de Business Manager il reprezinta un cont personal de Facebook pentru a se putea face confirmarea identitatii.

Crearea contului

Inainte de a crea contul din Business Manager trebuie sa ne asiguram ca avem creata pagina pentru afacerea pe care dorim sa o promovam. Daca avem acest lucru, trecem la pasii urmatori:

  • deschidem in pagina unui browser pagina business.facebook.com
  • apasam pe Creeaza cont
  • introducem numele afacerii in casuta aparuta, dupa care dam continua
  • mai departe v-a trebui sa introducem nume si prenume si email-ul afacerii si click finish.

Adaugarea paginilor

Cu ajutorul Business Manager-ului putem gestiona pagini sau adauga conturi de anunturi (ad account), iar pentru a putea realiza acest lucru avem optiunile: adauga pagina (add pages) sau cere acces (request access).

Pentru a adauga pagina business-ului dumneavoastra in Business Manager trebuie sa detineti rolul de admin si sa urmati pasii:

In Business Settings -> In sectiunea Accounts -> click Pages -> click +Add -> selectam Add a Page -> introducem numele paginii/URL-ul Facebook.

Pentru a adauga un cont de anunturi :

In Business Settings -> click Accounts -> Ad Accounts -> click +Add -> O sa selectam una dintre cele trei variante: add ad account, request access to an ad account sau create a new ad account.

Daca alegem varianta request access sau add an ad account, va trebui sa adaugam ID contului pe care dorim.

De retinut! Dezactivand un cont de anunturi nu inseamna ca acel cont va fi sters din business manager.

Cele trei optiuni:

  1. add an ad account: adaugand un cont de anunturi, acesta va ramane setat permanent in Business Manager-ul tau de aceea este important ca tu sa fi si adminul contului de anunturi. Nu se pot adauga conturi de anunturi detinute de un alt Business Manager. In schimb, daca vrei sa lucrezi la un alt cont de anunturi care este detinut de un alt business, trebuie sa ceri acces.
  2. request access to an ad account: daca se cere permisiunea un cont de anunturi in Business Manager, doar cel care administreaza respectivul Business Manager poate sa va ofere acest drep.
  3. create a new ad account: daca creezi un nou cont in in Business Manager, acesta va apartine acelui Business Manager (odata creat contul de anunturi acesta nu poate fi transferat).

Pentru a adauga persoane care sa va ajute in a gestiona reclamele, trebuie sa introduceti adresele de email. Astfel:

Din Business Setting -> click People -> click +Add -> introducem adresa de munca a persoanelor pe care dorim sa le adaugam si selectam rolul pe o sa le asignam -> pentru finalizare click Add People.

Persoanele adaugate o sa primeasca un email in care o sa le fie solicitate acceptul.

Acestia sunt pasii pentru o prima interactiune cu Business Manager.