Facebook Marketing: Cum sa creezi prima reclama

Sa incepem cu elementele de baza, adica raspunzand la intrebarea „Cum puteti incepe sa creati o noua campanie Facebook?”

Avem pagina de Facebook, avem si contul creat in Business Manager, mai raman doar reclamele. Din Business Manager, din Create & Manage alegem optiunea Ads Manager din meniul din stanga. In fereastra deschisa trebuie sa alegem (daca administram mai multe pagini facebook), pagina careia dorim sa ii creem reclama. Acestea fiind spuse, clic pe butonul verde „Creati un anunt” din partea dreapta sus a paginii.

Et voila! Veti fi ghidati printr-un intreag canal de creare a campaniei (imaginea de mai jos). Tot ce trebuie sa faceti este sa selectati optiunile preferate si sa introduceti cateva detalii de anunt precum imaginile si copiati.

Pasul 1: selectati obiectivul campaniei

Prima selectie pe care o veti face este alegerea obiectivului dumneavoastra de campanie. In imaginea de mai sus se observa o lista completa a obiectivelor campaniei Facebook disponibile in Managerul de anunturi:

  • brand awarreness: obiectivul acestei optiunii este de a se afla despre compania dumneavoastra. De asemenea, puteti utiliza acest obiectiv pentru a genera mai mult trafic pe site-ul dumneavoatra web.
  • reach: obiectivul acestei optiunii este atingerea in mod repetat a numarului maxim a publicului tinta intr-o perioada scurta de timp. Acesta reprezinta o optiune buna atunci cand avem de promovat oferte speciale, cu timp limitat sau cand creem campanii de remarketing. Cu acest obiectivul, Facebook va optimiza reclamele pentru a atinge cel mai mare numar de afisari posibile, fara a se lua in considerare click-urile si actiunile efectuate de userii care vad anunturile dumneavoastra.
  • traffic: selectam acest obiectivul atunci cand scopul nostru este de a conduce useri pe site sau pe un blog si nu exista actiuni specifice, pe care sa le dorim sa le realizeze (de a achizitiona un produs/serviciu, de a se inregistra etc.)
  • engagement: selectam acest obiectiv atunci cand dorim sa setam campanii la care sa primim diverse feedback-uri (reactii la evenimente, page like-uri, etc)
  • app installs: in cazul in care suntem interesati sa obtinem mai multi useri pentru a descarca si utiliza o aplicatie, anunturile Facebook App Installs sunt una dintre cele mai bune modalitati de a face acest lucru.
  • video views: aceasta optiune se utilizeaza pentru directionarea publicului rece si o prima interactiune cu compania. De retinut este si faptul ca putem promova videoclipuri si folosind alte obiective (Conversions sau Lead Generation).
  • lead generation: selectam aceasta optiune daca suntem dorim sa interactionam mai mult cu userii nostri (date de contact ale userilor in schimbul continutului descarcabil). In loc sa trimitem utilizatori pe site-ul web, un formular de tipul ‚lead’ va permite sa colectati direct informatii cum ar fi nume, emailuri, numerele de telefon etc.
  • messages: acesta reprezinta cel mai nou obiectiv al campaniei Facebook si este optimizat pentru ca audienta detinuta sa inceapa o conversatie cu pagina dumneavoastra.
  • conversions: reprezinta cel mai popular obiectiv al campaniei Facebook, deoarece este optimizat pentru a va ajuta in realizarea conversiilor (vanzarea de produse/servicii, inregistrarea userilor pe site, etc). Anunturile de conversie au scopul de a creste vanzarile, inscrierile, achizitiile sau alte actiuni dorite pe site-ul web.
  • catalog sales: acest obiectiv este conceput pentru firmele care comercializeaza o varietate de produse si actualizeaza frecvent cataloagele lor. Il putem utiliza si atunci cand realizam campanii de remarketing care vizeaza vizitatorii magazinului dumneavoatra online.
  • store visits: daca aveti un magazin fizic, care doriti sa fie vizitat de cat mai multe persoane, incercati acest obiectivul. Astfel veti putea ajunge la persoanele din jurul companiei dumneavoastra, la fel ca in cazul anunturilor locale, incluzand informații suplimentare.

Dupa ce am ales obiectivul campaniei, o denumim dupa obiectivul ales, pentru a putea gestiona mai bine, in cazul in care o sa avem si alte campanii pe viitor.

Pasul 2: Setarea audientei

In acest pas avem doua optiuni:

  1. crearea unei noi audiente Facebook
  2. utilizarea unei audiente deja realizata

De asemenea, puteti sa selectati Custom Audiences, dar doar in cazul in care acestea au fost create anterior in Business Manager. Important: nu puteti crea noi sectiuni personalizate (custom audiences) in faza de creare a campaniei. Trebuie create mai intai in Business Manager.

Setarea publicului tinta potrivit pentru campania de Facebook este foarte importanta, deoarece in functie de acest lucru se vor observa rezultatele finale ale reclamelor.

Pasul 3: Setarea plasarii anuntului

Reclamele Facebook pot aparea in diverse parti, cum ar fi: Facebook news feeds (atat pe desktop, cat si pe mobil), marketplace, in coloana din dreapta, la poveste (stories), Instagram etc (vezi imaginea de mai jos). La acest pas avem de asemenea doua optiuni:

  1. automatic placements (lasand astfel Facebook-ul sa aleaga ce varianta este mai eficienta)
  2. edit placements (alegem noi variantele pe care le consideram optime pentru reclama noastra).

Pasul 4: Setarea bugetului

Este pasul cel mai crucial din realizarea unei campanii, care este dat de mai multi factori (obiectivul, numarul reclamelor etc). Si in acest caz Facebook-ul ne pune la dispozitie doua optiuni:

  1. Daily budget: in acest caz, noi transmitem Facebook-ului suma, pe care dorim sa o cheltuie pentru afisarea reclamelor intr-o zi.
  2. Lifetime budget: este suma stabilita la nivel de campanie, pe care Facebook-ul o v-a distribui pe perioada pe care va rula campania.

Pasul 5: Setarea reclamelor (ads)

Este ultimul pas si cel in care definitivam anuntul Facebook. Avem optiunii diversificate in formatul de aparitiei al reclamei (o singura imagine, imagini carusel etc). Totodata putem sa vizualizam cum apar reclamele pe dispozitivele, sa punem descriere anunturilor, link-ul catre pagina web etc.

La final sa nu uitam sa setam Fcebook Pixel pentru a putea inregistra date.

Acestia ar fi cei mai importanti pasi in realizarea unei reclame. Succes!