Cum sa construiti o strategie de afaceri eficienta?

Ce este o strategie de afaceri? Strategia de afaceri este planul de lucru al unei companii pentru a-si atinge viziunea, pentru a priotiza obiectivele, pentru a concura cu succes si optimiza performanta finanicara cu modelul sau de afaceri.

In lumea afacerilor, profesionistii sunt obsedati de tactici, deoarece aceste tactici ii ajuta sa isi indeplineasca obiectivele pe termen scurt. Dar daca tot ceea ce faceti este sa va concentrati pe termen scurt, nu veti petrece suficient timp sau energie pentru a afla cum veti reusi pe termen lung.

Din fericire, construirea unei strategii va poate ajuta sa va atingeti atat obiectivele pe termen scurt, cat si cele pe termen lung. Strategia se concentreaza pe principii care va ajuta sa ganditi, in loc de tactici, care va ajuta sa executati, astfel incat va permite sa va concentrati asupra faptului ca afacerea dvs. desfasoara anumite activitati, nu doar cum le faceti sau ce faceti. Cititi mai departe pentru a afla exact ce este o strategie de afaceri si cum puteti sa construiti o strategie eficienta in prezent.

Strategie de afaceri

Strategia de afaceri este o foaie de parcurs pentru atingerea obiectivelor afacerii dvs. Aceasta stabileste un set de principii care sa informeze prioritatile, deciziile si actiunile afacerii dvs. Nu este totusi tactica actuala pe care o veti folosi pentru a va executa strategia de afaceri.

Cum sa construiti o strategie de afaceri

1.Identificati aspiratiile afacerii dvs. si stabiliti obiective pentru a masura progresul dvs. spre atingerea acestor aspiratii.

2.Identificati ce segmente de pe piata doriti sa captati.

3.Determinati cum veti invinge concurenta.

4.Descrieti care competente sunt necesare pentru a invinge concurenta si pentru a va sustine succesul afacerii.

5.Decideti care sisteme de management sunt necesare pentru a imbunatati aceste competente.

1.Identificati aspiratiile afacerii dvs. si stabiliti obiective pentru a masura progresul dvs. spre atingerea acestor aspiratii

In afaceri, setarea traditionala a obiectivelor va permite sa masurati ceea ce faceti, dar nu cum faceti acest lucru sau de ce. Daca va concentrati doar asupra rezultatelor, uneori va pot stimula sa luati un curs de actiune care prioritizeaza nevoile organizatiei dvs. fata de nevoile clientilor dvs.

Pentru a va ajuta sa va concentrati mai mult asupra scopului si procesului in locul rezultatelor, luati in considerare stabilirea si ancorarea unei aspiratii sau a viziunii dvs. pentru afacerea dvs. in viitor, atunci cand va construiti strategia de afaceri – va va inspira sa faceti o munca care va serveste mai bine clientii. Odata ce setati si ancorati o aspiratie, puteti adauga obiectivul dvs. la ecuatie, ceea ce va va ajuta sa realizati simultan o lucrare centrata pe client si sa va atingeti numerele.

2.Identificati ce segmente de pe piata doriti sa captati

Produsul sau serviciul dvs. nu este cel mai potrivit pentru intreaga dvs. piata, deci este esential sa identificati segmentul sau segmentele pietei dvs. care beneficiaza cel mai mult de produsul sau serviciul dvs.

3.Determinati cum veti invinge concurenta

Zicala personajului Ricky Bobby “Daca nu esti primul, esti ultimul“ nu se aplica neaparat in lumea afacerilor, dar are si o influenta asupra acesteia. Clientii nu vor cumpara doua dintre aceleasi produse sau servicii, asadar daca doriti sa capturati cat mai mult din segmentul dvs. de piata posibil, trebuie sa va plasati mai intai in majoritatea mintilor clientilor tinta.

Unele dintre cele mai bune moduri de a pastra partea superioara a mintii sunt crearea unui brand creativ revigorant, diferentiind produsul sau serviciul dvs. de restul multimii si pretul produsului in raport cu valoarea perceputa.

4.Descrieti care competente sunt necesare pentru a invinge concurenta si pentru a va sustine succesul afacerii.

Din pacate, pasiunea nu este suficienta pentru a invinge competitia si de a va propulsa in topul industriei. Talentul si priceperea sunt la fel de importante. In functie de aspiratiile, obiectivele si piata, trebuie sa va dati seama ce tipuri de echipe si angajati trebuie sa va dezvoltati si sa recrutati pentru a nu va invinge doar concurenta, ci si pentru a va sustine succesul.

5.Decideti care sisteme de management sunt necesare pentru a imbunatati aceste competente

Daca afacerea dvs. este o echipa, atunci managerii dvs. sunt antrenorii. Acestia sunt responsabili pentru dezvoltarea, sustinerea si inspirarea angajatilor dvs. pentru a face cea mai buna munca posibila. Deoarece indiferent cat de mult talent au angajatii dvs., ei nu vor ajunge la potentialul lor si, la randul lor, ii vor ajuta sa isi atinga potentialul daca nu perfectioneaza abilitatile si disciplina necesara pentru a concura si a reusi.

Principii peste tactici

Traim intr-zi si varsta in care internetul este supraincarcat cu sfaturi. Aveti acces la nenumarate cantitati de sfaturi si trucuri care va pot ajuta sa va construiti o afacere de succes. Dar fara capacitatea de a gandi critic daca aceste sfaturi si trucuri se aplica de fapt situatiei dvs. specifice, nu veti ajunge niciodata la succes pe termen lung.

De aceea strategia este atat de importanta in zilele noastre. Se bazeaza pe principii care se pot aplica situatiei si, la randul sau, ajuta afacerea dvs. sa atinga atat obiectivele sale pe temen scurt, cat si pe termen lung.