eCommerce: Promovare Google Search sau Display?

Pentru vanzatorii online, publicitatea digitala nu este o alegere intre anunturile search sau display, ci mai degraba intelegerea modului in care fiecare dintre aceste instrumente poate ajuta la generarea vanzarilor.

Termenul „publicitatea in reteaua de cautare” descrie plasarea anunturilor pe o pagina cu rezultatele motorului de cautare. Anunturile afisate in reteaua de cautare vizeaza anumite cuvinte cheie si incearca sa surprinda potentialii clienti care intentioneaza sa gaseasca o anumita informatie sau, probabil, un produs.

In acest context, „publiciteatea grafica” se refera la anunturile vizuale plasate pe site-uri terte. Anunturile afisate vizeaza persoane sau grupuri, pe baza unor factori precum comportamentul si datele demografice.

Atat anunturile in reteaua de cautare, cat si anunturile grafice pot ajuta o afacere de comert electronic sa ajunga la potentialii clienti, sa sporeasca traficul site-ului si sa castige mai multe vanzari. Dar fiecare metoda are punctele forte.

Promovare prin Google Search

Atunci cand un cumparator cauta pe Google sau Bing „cei mai buni adidasi de alergat pentru barbati de peste 40 de ani”, acel cumparator intentioneaza fie sa cerceteze sau sa cumpere pantofi de alergat.

Un anunt in reteaua de cautare care vizeaza aceasta fraza si duce la o pagina optimizata cu destinatia pentru adidasi de alergat poate duce un rezultat in vanzarea ecommerce.

In acest scenariu, anuntul din cautare a „tras” cumparatorul. El intentionase deja sa gaseasca adidasi de alergat. Anuntul a adresat pur si simplu acea intentie.

Aceasta capacitate de a viza intentia clientilor inseamna ca anunturile din reteaua de cautare pot functiona mai bine ca o fundatie de publicitate si nu ca o modalitate de a promova vanzari sau evenimente.

Astfel, o buna utilizare a publicitatii in reteaua de cautare ar fi directionarea catre grupuri de anunturi, de exemplu, „adidasi de alergare pentru barbati peste 40 de ani”. Acest grup de anunturi si pagina de destinatie foarte specifica ar putea fi difuzate pe tot parcursul anului. Anuntul ar atrage cumparatorii care au un scop foarte specific.

Ar fi mai putin sens sa folositi un anunt in cautare pentru ceva de genul „adidasi”, deoarece aceasta oferta larga s-ar outea sa nu corespunda intentia clientilor.

Pentru comerciantii de eCommerce, aveti in vedere:

  • Achizitionarea publicitatii in retelele de cautare ca parte a unei fundatii mai largi.
  • Concentrandu-va mai intai pe cele mai inalte produse de conversie.
  • Folositi grupuri de anunturi cu un singur cuvant, astfel incat copia dvs. de anunt sa fie foarte concentrata asupra intentiei clientilor.
  • Crearea unei pagini de destinatie optimizata pentru fiecare grup de anunturi.

Ultimul punct despre optimizarea paginilor de destinatie este deosebit de important. O pagina de destinatie optimizata poate oferi anutului dvs. un scor de calitate mai bun, ceea ce inseamna ca puteti castiga mai multe pozitii ale anunturilor cu o suma licitata relativ mai mica. O pagina de destinatie relevanta ar putea, de asemenea, sa conduca la o rata de conversie mai buna.

Promovare prin Google Display

Acest tip de publicitate impinge potentialii clienti(care ar putea fi in mijlocul unei alte sarcini) catre site-ul tau ecommerce.

Imaginati-va un potential client care citeste un articol despre fitness pentru barbati in anii 30’. Pagina cu articole include un anunt grafic care promoveaza si difuzeaza adidasi pentru alergat.

In primul rand, cititorul s-a concentrat asupra articolului, dar anuntul la impins catre o pagina de destinatie optimizata, menita sa-l convinga ca alergatul ii va imbunatati sanatatea si ca o anumita pereche de adidasi ar face alergatul mult mai confortabil.

Anunturile afisate incearca sa afiseze mesajul potrivit persoanei potrivite in cel mai bun timp. Un anunt grafic este intotdeauna o intrerupere, dar, daca este binevenit si relevant, poate fi o intrerupere pozitiva care va duce la o vanzare si la un client fericit.

Pentru marketingul ecommerce, exista cateva tipuri de campanii care au sens pentru anunturile grafice.

Retargeting. Mai intai, utilizati anunturi grafice pentru retarget. Retargeting-ul sau remarketing-ul, asa cum este numit uneori, este practica de a reaminti cumparatorilor despre un anumit produs sau oferta.

Imaginati-va un cumparator care a vizitat un magazin online si s-a uitat la o anumita pereche de adidasi de alergat. Acest cumparator a plecat apoi fara sa finalizeze comanda. O campanie de retargetare ar afisa anunturi grafice acestui cumparator(cu perechea de adidasi pe care o luase in considerare) cand viziteaza alte site-uri web.

Retargeting-ul, cum ar fi publicitatea in reteaua de cautare, este fundamentala, ceea ce inseamna ca o afacere de ecommerce ar trebui sa aiba, probabil, campanii de retargeting care ruleaza tot timpul. In cele din urma, retargetarea va necesita utilizarea unei retele publicitare capabile sa urmareasca vizitatorii site-ului.

Promotii si oferte. Apoi, utilizati publicitatea afisata pentru a promova anumite evenimente sau oferte de vanzari.

Un magazin online care are anumite produse la reducere, poate sa utilizeze anunturi grafice pentru a promova eventimentul. Sau acelasi magazin online ar putea fi putut introduce doar o noua linie de adidasi de alergat si doreste sa promoveze produsele potentialilor clienti.

Pentru acest tip de campanie, un comerciant de ecommerce va avea cateva moduri de a viza cumparatorii.

  • Site-ul demografic al site-ului. Plasati anunturi grafice pe site-uri web cu date demografice favorabile
  • Subiecte de pagina. Plasati anunturile grafice in functie de subiectul unei anumite pagini.
  • Cuvinte Cheie. Plasati fraze de cuvinte cheie bazate pe anunturi grafice intr-o pagina web.
  • Afaceri de interes. Plasati anunturile grafice destinate utilizatorilor care sunt asemanatori cu clientii dvs.

Anunturile afisate care promoveaza anumite oferte sau evenimente nu sunt probabil ceva ce o afacere de comert electronic ar fi rulat tot timpul. Mai degraba, aceste tipuri de anunturi sunt folosite intr-un anumit interval de date pentru a atinge un obiectiv specific.