DTS este o companie internationala de transport, care ofera solutii complete de shipping pentru orice tip de produs, din orice colt al lumii, in orice tara de destinatie. Modalitatile de shipping acoperite de DTS includ: transportul rutier, feroviar, maritim sau aerian, dar si moduri conexe de transport, iar compania reprezinta un partener ideal pentru orice entitate care isi doreste un serviciu rapid si sigur.

Provocarea

O companie de anvergura DTS se mandreste cu clienti din intreaga lume, care plaseaza zilnic un numar mare de comenzi. Acest lucru reprezinta atat un avantaj cat si un inconvenient, din cauza complexitatii cu care se gestioneaza facturile si a multitudinii de date care trebuie modificate in functie de profilul fiecarui client. Pentru crearea facturilor, DTS folosea o metoda invechita si foarte consumatoare de timp, care lasa deseori loc de erori umane. Facturile, create in Microsoft Excel, erau foarte greu de gestionat, iar informatiile specifice (cota TVA, valoarea, moneda, client, etc.) trebuiau modificate de fiecare data. In aceste conditii, o provocare majora a echipei noastre a fost conceperea unui sistem care sa asigure transpunerea automata tuturor activitatilor facute manual pana atunci. De asemenea am asigurat si o conversie automata a articolelor facturate in diverse monede si calcularea totalului intr-o singura moneda, aleasa de administrator. De aceea, echipa noastra a inteles ca cea mai potrivita solutie pentru un volum atat de mare de facturi este automatizarea intregului proces si dezvoltarea unei platforme versatile, care sa poata asigura rezultatul dorit in cel mai scurt timp. Si am reusit!

dts-middle_proiect_small

Dezvoltarea aplicatiei

Pentru dezvoltarea noii aplicatii DTS, am utilizat framework-ul Laravel si MySQL pentru stocarea informatiilor. Pentru sincronizarea intregii baze de date cu Saga dar si pentru importarea facila a clientilor existenti, am dezvoltat un modul personalizat, care sa ofere o raportare complexa si sa prezinte activitatea utilizatorilor in timp real.
Clientul isi dorea o aplicatie responsiva si usor de utilizat, iar pentru a o realiza ne-am folosit de framework-ul Bootstrap. Cu ajutorul acestuia am conceput un meniu de utilizare intuitiv, care contine toate functionalitatile necesare si care permite construirea de structuri predefinite pentru facturi. Pentru asigurarea unei compatibilitati a aplicatiei cu toate sistemele de operare am utilizat jQuery, tehnologie care a contribuit si la reducerea resurselor utilizate de aplicatie.

Functionalitatile noii aplicatii

Noua solutie de creare a facturilor DTS contine o serie de particularitati unice, care nu pot fi intalnite la nicio aplicatie existenta pe piata. Printre acestea, se numara:
1. Generarea de facturi in limba romana si engleza cu posibilitatea de download individual sau in masa, in format PDF
2. Facturare in 3 valute (Euro, Dolar si RON) cu preluarea automata cursului de schimb al BNR din ziua facturarii si afisarea acestuia pe factura. Posibilitatea de modificare curs valutar pe factura. 
3. Afisarea in valuta a valorii serviciilor: la emiterea facturilor in lei, se poate verifica si valoarea serviciilor in euro sau dolari
4. Alegere cota TVA: O lista de tip dropdown in interfata de administrare, care permite alegerea tipului si cotei de TVA. In functie de cota de TVA aleasa, in partea de jos a facturii va fi afisat un text predefinit (directive)
Sunt disponibile optiunile:
o TVA 0
o TVA 19%
o TVA SSD (scutit)

5. Concepte (denumire serviciu/articol)
• Camp de introducere a denumirilor conceptelor sub forma de text (posibilitate de copy – paste) – obligatoriu
• Camp de introducere a descrierii sub concept - forma de text (posibilitate copy - paste) - optional
6. Camp de introducere a unor informatii suplimentare pe factura dupa terminarea conceptelor.
7. Posibilitatea de clonare a facturii. Un client poate clona o factura si poate modifica doar campurile editabile.
8. Functie de import a facturilor din SAGA, care se poate face doar de catre utilizatorul care are dreptul de validare a facturilor. Importul facturilor se poate face la comanda. De asemenea, functia permite si exportul facturilor in SAGA.
9. Import automat al clientilor din SAGA, pentru a crea un nomenclator de clienti, cu toate datele aferente.
10. Posibilitatea de a intretine/rezerva numarul de factura.
11. Sistem automat de alerte scadente. Aplicatia il notifica automat pe client, in momentul in care data scadenta a unei facturi se apropie sau a fost depasita si ii trimite automat mail-uri cu notificarea, la un interval de timp predefinit.
12. Conversie automata a articolelor facturate in diverse monede si calcularea totalului intr-o singura moneda, aleasa de administrator (EUR, USD, RON).
13. Aplicatia poate fi utilizata de mai multi angajati din cadrul companiei, iar administratorul poate acorda permisiuni si restrictii, in functie de activitatea si nevoile fiecaruia.
14. Sistem care permite customizarea headerului si footerului facturii la alegere.

Pentru cazurile exceptionale in care valoarea totala a facturii trebuie modificata, clientul poate face acest lucru tot din interfata grafica, fara a afecta informatiile cuprinse in factura.

Cum te putem ajuta?


Daca doresti sa-ti optimizezi activitatea si iti doresti o tehnologie revolutionara de gestionare a facturilor, echipa Play Solutions iti sta la dispozitie. Discutam despre nevoile tale si gasim impreuna o solutie ideala, care sa le satisfaca in cel mai eficient mod cu putinta! Cere chiar acum o cotatie de pret, iar noi te vom contacta in cel mai scurt timp!