Televiziunea prin internet cucerește cote de piață tot mai mari

Televiziunea prin internet atrage tot mai mulți fani. Adulții cu vârsta între 18 și 43 de ani petrec acum mai mult timp urmărind canale de televiziune cu transmisie prin internet, în detrimentul posturilor cu transmisie prin cablu și satelit.

O nouă cercetare realizată de Gartner dezvăluie modul în care marketerii ar trebui să se adapteze la piața serviciilor de streaming în continuă creștere și în continuă evoluție.

63% din timp pentru streaming

Astfel, telespectatorii din SUA cu vârste cuprinse între 18 și 43 de ani petrec în medie 63% din timpul total de vizionare a televizorului uitându-se la canale de televiziune cu transmisie pe internet, conform Gartner, Inc. În aprilie 2021, Gartner a chestionat 2.006 de consumatori din SUA care urmăresc peste 20 de servicii de televiziune prin internet (TV streaming) individuale pentru a creiona un tipar al obiceiurilor de vizionare în întreaga lume.

„Timpul petrecut pe streaming TV este în creștere. Bugetele media urmează această tendință, deoarece directorii de marketing raportează că o medie de 25,1% din bugetele de difuzare și publicitate prin cablu sunt destinate streaming TV. Cu toate acestea, piața media a serviciilor de streaming este încă foarte fragmentată, imatură și contestată de popularitatea serviciilor fără reclame. Liderii de marketing trebuie să învețe să navigheze în acest mediu fluid, cu creștere ridicată, pentru a livra reclame TV în mod eficient”, a declarat Eric Schmitt, analist director senior în cadrul cabinetului Gartner Marketing.

Topul canalelor de televiziune prin internet

Patru dintre primele șase servicii TV de streaming sunt fără reclame (Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ și HBO Max). Însă 10 dintre primele 16 servicii de televiziune prin internet sunt în principal susținute de reclame (de exemplu, YouTube și Hulu).

Sondajul Gartner indică faptul că 80% dintre telespectatorii din SUA folosesc cel puțin un serviciu de streaming TV în general. Alții 64% urmăresc cel puțin un serviciu de televiziune prin internet susținut de reclame.

Bărbați versus femei

„Selectarea de servicii de streaming și obiceiurile de vizionare ale consumatorilor variază substanțial în funcție de vârstă și sex. De exemplu, vedem că persoanele cu vârsta între 18 și 43 de ani au un portofoliu mai larg de servicii de streaming TV”, a spus Katya Skogen, director de cercetare în cadrul practicii Gartner Marketing.

Katya Skogen a explicat și că bărbații tineri folosesc mai multe canale de televiziune prin internet. În schimb, femeile mai tinere folosesc mai puține servicii, dar petrec mai multe ore în streaming.

De altfel, în vara acestui an, Justin Evans, lider în cadrul Samsung Ads, a declarat că agenții de publicitate trebuie să înceapă să dedice 40% din bugetele lor de publicitate TV pentru streaming. Recomandarea are ca scop sprijinirea marketerilor de a-și atinge audiențele targetate.