Cum economisești bani cu soluții software pentru logistică
Folosind soluții software pentru logistică dedicate IMM, un antreprenor poate să își salveze afacerea în aceste vremuri în care reducerea costurilor și livrarea rapidă sunt prioritare.
În ultimul an și jumătate am depins cu toții de curieri și de capacitatea managerilor de depozite de a face livrări rapid. Toți ne dorim să primim produsele comandate cât mai repede. Astfel, antreprenorii trebuie să găsească soluții pentru a livra rapid comanda, la costuri cât mai mici.
Cum se poate realiza acest lucru? Se pot economisi bani folosind soluții software pentru logistică dedicate IMM-urilor. Pe piață găsim numeroase oferte. Totuși, e bine să știm câteva detalii pentru a nu ne lăsa păcăliți de reclame care promit profit peste noapte.
Avantajele unor soluții software pentru logistică dedicate IMM
În lumea în care toată lumea este online, costurile non-digitalizării sunt prea mari pentru a fi ignorate. Acest lucru este valabil pentru companii de orice dimensiune și orice complexitate. Chiar dacă firma ta e mică, nu poți să te bazezi în continuare pe registru și stilou. Competitorii tăi e posibil să proceseze și să stocheze deja informații în cloud.
Amânând digitalizarea înseamnă să pierzi oportunități. Folosind soluții software pentru logistică dedicate IMM ai următoarele avantaje:
- Scade semnificativ timpul necesar efectuării tuturor operațiunilor
- Elimini erorile și comunicarea greșită
- Crește calitatea serviciilor oferite clienților
- Poți realiza în condiții optime un plan de lucru și o prognoză a dezvoltării afacerii tale
- Crește productivitatea
Software-ul pentru logistică pentru IMM eficientizează procesele afacerilor. O productivitate mai bună va deveni o chestiune normală, nu un deziderat.
Cum te pot ajuta anumite soluții software pentru logistică
Trăim într-o lume digitală. Oamenii petrec cea mai mare parte a timpului în care nu dorm navigând pe internet. Deci, de ce sunt atât de multe afaceri blocate în secolul al XIX-lea?
De ce insistă în continuare să proceseze manual tranzacțiile și operațiunile comerciale atunci când anumite soluții software pentru logistică o fac mai bine, mai rapid și mai ieftin? Multe întreprinderi mici au făcut deja pasul către digitalizare, folosind un software special de gestionare a logisticii pentru a-și optimiza afacerile zi de zi.
Soluțiile software pentru logistică chiar ajută la eficientizarea afacerii tale. Logistica implică centrele de producție, sursele de materie primă, centrele de depozitare, transportul și comercianții cu amănuntul.
Planificare organizată
Mai concret, logistica se definește prin planificare integrată, organizare, impozitare și control a tuturor cursurilor de mărfuri și materiale împreună cu cursurile de informații legate de acestea începând de la livratori prin etapele creării de valori (ex. producție și/sau etape de distribuție) până la livrarea produselor către clienți, inclusiv a eliminării deșeurilor și a reciclării.
O definiție posibilă a noțiunii de logistică este aplicarea celor 6 P: Cantitatea potrivită a bunurilor potrivite, la timpul potrivit, de calitate potrivită, la costurile potrivite, la locul potrivit.
Astăzi, se mai adaugă un „P” și anume „informațiile potrivite tuturor participanților”. În special în producția „just in time”, prelucrarea de informații joacă un rol foarte important.
Să ne gândim că Black Friday și sărbătorile de iarnă se aproprie cu pași repezi. Vorbim de perioade în care comercianții fac cele mai mari vânzări.
Peste aceasta se suprapun criza componentelor (cip-uri), a anumitor materii prime, crizele din sectorul energetic și de pe piața muncii. Nu pare un tablou prea vesel, nu-i așa?
Optimizarea generează profitabilitate
Gândiți-vă că acest haos vizează orice companie care mută și / sau stochează bunuri, servicii sau informații într-un lanț de aprovizionare sau de la punctul de origine la punctul de consum. Aceasta înseamnă că multe procese din această companie pot fi optimizate cu ajutorul software-ului logistic.
Deci, cum poate un manager să rezolve cerințele clienților și angajaților săi, nevoia de profitabilitate?
Prima întrebare pe care și-o pune un director se referă la rentabilitatea investiției în soluții software pentru logistică. Apoi, ca orice element nou, soluțiile software pentru logistică pot genera teamă că modul de funcționare al afacerii se va complica.
În practică am identificat două companii de transport, cu care am colaborat pentru anumite optimizări. Diferența majoră dintre cele două este că proprietarul uneia nu dorea să facă pasul către digitalizare și să implementeze soluții software pentru logistică.
Drept urmare, clienții trebuie să telefoneze pentru a plasa comanda și pentru a urmări transportul. Datele clienților nu sunt criptate. Marfa nu este marcată corespunzător astfel încât să se evite stricăciunile. Costurile de livrare sunt mai ridicate decât în cazul altor competitori.
Printre motivele care duc la lipsa digitalizării este și acele că , în cazul companiei A, directorul prefera să utilizeze pixul și registrul, să controleze personal fiecare detaliu.
În cazul companiei B, s-a trecut la implementarea de soluții software pentru logistică, care îi permit proprietarului, care este și manager, să gestioneze mai simplu toate operațiunile companiei. Așadar, compania B oferă un serviciu de calitate superioară.
De asemenea, are cheltuieli mai mici, ceea ce îi permite să practice prețuri foarte competitive. Aceste lucruri se întâmplă de obicei atunci când o companie își automatizează procesele logistice.
Ce fac soluțiile de software pentru logistică?
Știți acele momente când plătiți mai mult pentru ca livrarea să fie făcută în ziua plasării comenzii, chiar dacă e weekend? Nu vi s-a întâmplat niciodată ca un curier să vă sune să vă întrebe dacă chiar doriți livrarea în aceeași zi?
Astfel de situații generează clienți nemulțumiți. Aceștia se plâng companiilor care au contractat serviciile tale de transport. La rândul lor, aceste companii pot renunța la serviciile tale.
Pentru a evita asemenea situații, ai la îndemână soluțiile de software pentru logistică. Spre exemplu, atunci când destinațiile lungi au mai multe puncte de livrare, soluțiile de software pentru logistică planifică încărcarea pe baza unui algoritm de intrare/ieșire. Acest lucru asigură că articolele pentru cel mai apropiat punct de livrare sunt încărcate ultimele pentru a economisi timp la descărcare.
Planificarea automată a rutelor
Soluțiile de software pentru logistică stabilesc automat rutele de livrare optime luând în considerare toți factorii relevanți. Astfel de factori includ blocajele de timp pierdute, rata consumului de combustibil și viteza medie. Integrat cu servicii online, cum ar fi Google Maps, reglează traseul din mers în funcție de situația reală a drumului.
Un sistem software combină managementul pentru aprovizionare, producție, depozit și transport. Un singur program software integrează toate procesele de afaceri. Optimizează interacțiunea între departamentele companiei și reduce sarcinile de lucru pentru toate părțile implicate.
Coduri QR pentru încărcare și livrare
Când multe articole sunt încărcate în același timp în mai multe camioane, s-ar putea întâmpla ca punctele de destinație să fie încurcate. Punerea unui cod QR pe fiecare pachet unitar oferă operatorului de transport toate informațiile necesare despre marfă. Acest lucru reduce greșelile și optimizează întregul proces de încărcare.
Codurile QR sunt, de asemenea, o soluție bună pentru depozite. Poți crea o hartă pentru depozit care să afișeze locurile rezervate pentru fiecare articol sau un tip de articol. Apoi poți integra această hartă cu codurile QR. În momentul încărcării și descărcării, sunt disponibile toate informațiile necesare despre fiecare produs.
Actualizări ale stării de livrare
Soluțiile de software pentru logistică permit utilizatorilor să trimită notificări despre locația produsului în timpul procesului de transport. Acest lucru se poate realiza ca urmare a scanării codului QR al produsului în timpul încărcării și descărcării. O altă opțiune este ca notificarea să fie trimisă automat când sunt detectate anumite coordonate GPS.
Planificarea întreținerii echipamentelor
Așa cum menționam încă din primele rânduri: soluțiile de software pentru logistică dedicate IMM te ajută să economisești bani nu doar din eficientizarea transportului, ci și ca urmare a bunei gestionări a costurilor de mentenanță.
Software-ul de gestionare a logisticii poate include un modul special pentru gestionarea întreținerii și reparării echipamentelor. Acest modul programează inspecțiile planificate ale echipamentelor pentru a detecta problemele. Drept urmare, se evită avarii majore înainte ca acestea să se întâmple pe drum.
Software-ul poate ajuta, de asemenea, la realizarea rapidă a reparațiilor. Atunci când un anumit echipament funcționează defectuos, este posibil să-i scanezi codul QR și să primești instrucțiuni despre cum să faci reparația.
Cel mai bun software de logistică disponibil pentru IMM
Software-ul de logistică specializat pentru întreprinderile mici simplifică și eficientizează procesele de afaceri ale unei companii. Acest lucru face ca întregul ciclu logistic să fie mai rapid, mai precis și mai ieftin.
Alegerea corectă a software-ului de logistică pentru întreprinderi mici depinde de tipul afacerii tale și de cerințele tale. Unele companii folosesc soluțiile de software pentru logistică pre-fabricate. Trebuie precizat că și acestea necesită anumite ajustări în funcție de modul în care este construită afacerea ta și de dotările tehnice de care dispui.
Alte companii preferă soluții personalizate. Te așteptăm să găsim împreună cea mai bună soluție pentru afacerea ta.