metode-promovare-2019-800-c-90
Category: Online Exposure

Metode de promovare online 2019 – 12 Cele mai eficiente metode

Tehnologia continua sa evolueze si cu totii trebuie sa tinem pasul cu ultimele tendinte pentru a ne asigura ca vom dezvolta cele mai eficiente metode de promovare online 2019.

O strategie de marketing digital trebuie revizuita frecvent pentru a ramane de succes. Este momentul potrivit pentru a reflecta asupra a ceea ce a lucrat anul trecut si a modului in care ultimele tendinte vor afecta metodele voastre de promovare online 2019.

Exista numeroase noi metode de promovare online si strategii de marketing digital care se dezvolta in perioada actuala de varf conectata la internet si intreprinderile trebuie sa le utilizeze pentru a reusi in eforturile lor, deoarece ceea ce a mers pentru dvs. anul trecut poate sa nu functioneze in acest an.

Iata 12 Cele mai eficiente metode de promovare online 2019.

1.SEO A/B Split Testing

Marketing-ul este despre testare, motiv pentru care testarea split SEO A/B este in fruntea listei noastre pentru anul 2019.

Optimizarea motoarelor de cautare prin testing A/B – la fel ca toate testele split – va permite sa izolati variabilele de crestere a traficului astfel incat sa puteti lua o abordare orientata spre modificarile de continut.

SEO A/B split testing va ofera o perspectiva asupra variabilelor care misca roata.

2.Inteligenta artificiala

Inteligenta artificiala va prelua lumea! Sau cel putin cele mai simple locuri de munca din lume.

Inteligenta artificiala poate analiza comportamentul consumatorilor si modelele de cautare, utilizand datele de pe platformele sociale si postarile de pe blog, pentru a ajuta companiile sa inteleaga modul in care utilizatorii si clientii isi gasesc produsele si serviciile. De exemplu, robotii Facebook Messenger (despre care vom vorbi mai tarziu in acest articol) va pot ajuta sa automatizati si sa optimizati serviciul dvs. pentru clienti.

Inteligenta artificiala ofera, de asemenea, informatii si sfaturi utilizatorilor prin accesarea conversatiilor. Companiile care adopta aceasta metoda in 2019 vor putea sa economiseasca costurile si sa accelereze cresterea, obtinand un avantaj fata de concurentii lor.

3.Publicitatea programatica

Publicitatea programata inseamna utilizarea AI (artificial intelligence) pentru a automatiza cumpararea de anunturi, astfel incat sa puteti viza mai multe segmente de public. Licitarea in timp real sau licitatiile, de exemplu, sunt un tip de cumparare a anunturilor programatice. Aceasta automatizare este mult mai eficienta si rapida, ceea ce inseamna conversii mai mari si costuri mai reduse de achizitie a clientilor.

4.Chatbots

Chatbots vor continua sa fie o parte importanta a marketing-ului digital in 2019.

Aceasta tehnologie bazata pe AI utilizeaza mesageria instantanee pentru chat in timp real, zi sau noapte, cu clientii sau vizitatorii site-ului. Cu 1.4 miliarde de persoane care interactioneaza cu chatbots, 80% din companiile savuroase utilizeaza deja sau intentioneaza sa utilizeze site-urile de chat pana in 2020. Si pana in 2022, chatbots vor ajuta companiile sa economiseasca peste 8 miliarde de dolari pe an, in special in sectorul bancar si in cel al asistentei medicale.

Multi clienti prefera sa interactioneze cu chatbots pe masura ce sunt receptivi, sa dea raspunsuri prompt, sa reaminteasca cu exactitate intregul istoric al achizitiilor si sa nu piarda rabdarea. Acesti asistenti virtuali ofera servicii clientilor prin suport si automatizarea sarcinilor repetate – ceea ce inseamna ca va puteti concentra pe o activitate mai importanta.

Uber utilizeaza tehnologia chatbots pentru a comunica cu clientii, facilitand astfel inchirierea de masini chiar si pentru Facebook Messenger, de la Slack sau prin Google Maps. Pasagerii pot folosi meniul pentru a alege tipul de calatorie, cereri, si urmarirea locatiei masinii, si pentru estimarea timpului de sosire, costuri si chiar efectuarea platilor.

5.Personalizarea

Daca doriti sa iesiti in evidenta in 2019, trebuie sa va personalizati marketing-ul – si asta inseamna continutul personalizat, produsele, email-uri si multe altele.

Odata cu disponibilitatea datelor cum ar fi istoricul achizitiilor, comportamentul consumatorilor si legaturile pe care faceti click, continutul personalizat nu a fost niciodata mai usor. De fapt, 96% dintre marketeri considera ca personalizarea avanseaza relatiile cu clientii.

Un studiu realizat arata ca email-urile personalizate, declansate pe baza comportamentului sunt de 3 ori mai bune decat email-urile batch-and-blast (acelasi email tuturor).

Intreprinderile precum Netflix si Amazon au profitat de potentialul de personalizare. Conectarea la contul dvs. Netflix, de exemplu, va arata imediat dovezile acestui lucru: banner-ul, carusele, ordinea, opera de arta, textul si cautarea sunt personalizate pentru dvs.

Dupa cum se spune: Personalizare = Maximizati bucuria + Minimizati timpul de cautare

6.Video Marketing

Aceste numere arata importanta incorporarii videoclipurilor in aceste metode de promovare online 2019:

  • 70% dintre consumatori spun ca au dat share unui videoclip
  • 72% dintre companii spun ca videoclipurile si-au imbunatatit rata de conversie
  • 52% dintre consumatori spun ca vizionarea videoclipurilor despre produse ii face mai siguri in deciziile de cumparare online
  • 65% dintre directori viziteaza site-ul web al comerciantului si 39% suna la furnizor dupa ce vizioneaza un videoclip

Si nu va ganditi doar la Youtube. Pentru a asista la o mare implicare in marketing-ul dvs. video, puteti face o postare video sau puteti incepe o difuzare live pe Facebook, Instagram sau LinkedIn.

Videoclipurile live castiga popularitate, cu un numar mare de intreprinderi care o folosesc pentru interviuri, demo-uri de produse si “in spatele scenei”, vizionarea evenimentelor, viata in birou, modul in care sunt produse produsele etc.

Cu costurile in continua scadere ale echipamentelor video si camerele smartphone-urilor din ce in ce mai performante, firmele si comerciantii se indreapta spre mesaje video personalizate, in loc de apeluri telefonice sau email-uri, care se numeste abordare video de la 1:1.

Youtube si alte videoclipuri sunt afisate in SERP-uri (search engine results page), astfel incat videoclipurile SEO devin mult mai importante – cum ar fi utilizarea de suprapuneri de texte si subtitrari inchise, pe langa descrierea, titlul si numele fisierelor.

7.Influencer Marketing

Dupa cum afirma Raghav Haran, “Marketing-ul influentei este un tip de marketing pe baza de cuvant-cheie, care se concentreaza pe utilizarea liderilor cheie pentru a transmite mesajul brand-ului dvs. catre piata mai mare…”. In loc sa comercializati direct un grup mare de consumatori, platiti in schimb influenceri pentru a va recomanda brand-ul audientelor lor.

Utilizarea influencerilor este un instrument de marketing foarte eficient care functioneaza pentru atragerea clientilor. Influencerii pot fi oricine de la celebritati Instagram sau Youtube la cunoscuti bloggeri si jurnalisti care ajuta la raspandirea cuvantului sau afacerea sau produsul dvs. prin intermediul canalelor lor sociale.

8.Aplicatii de social messaging

Va ganditi ca aplicatiile de social messaging sunt doar pentru a trimite emojis prietenilor dvs.?

Luati in considerare aceste numere:

  • 1.3 miliarde utilizatori lunari sunt activi pe Facebook Messenger
  • 2 miliarde de mesaje sunt trimise intre oameni si companii pe Facebook Messenger in fiecare luna
  • WhatsApp are 1.3 miliarde de utilizatori activi lunar

Aceste statistici arata popularitatea tot mai mare a aplicatiilor de mesagerie sociala in scopuri comerciale. Din moment ce oamenii isi petrec mai mult timp comunicand prin mesaje, este logic sa comercializati serviciile companiei in locul in care potentialii clienti se afla.

Aplicatiile de social messaging pot fi foarte utile in trimiterea directa a mesajelor catre clienti, deoarece permit personalizarea (o alta tendinta) si adauga valoare experientei utilizatorilor. Acest lucru difera de mesageria chatbots pe care am discutat-o mai devreme. De fapt, puteti sa comercializati clientii folosind aplicatii de mesagerie acum!

9.Cautarea vizuala

Cautarea vizuala poate aduce experienta utilizatorului la un nivel complet nou. Cu ajutorul cautarii vizuale, utilizatorii pot incarca o imagine pentru a efectua o cautare si pentru a obtine rezultate mai precise.

Nu este surprinzator ca Pinterest a sarit pe bandwagonul de cautare vizuala – au iesit impreuna cu Lens, un nou instrument de cautare vizuala care permite utilizatorilor sa faca o fotografie a unui articol pentru a afla unde sa cumpere online, sa caute produse similare sau sa vada panouri de articole conexe.

Si Pinterest nu este singurul cu cautare vizuala.

Google Lens este un motor de cautare vizuala de la Google, care recunoaste vizual obiecte, repere si alte lucruri printr-o aplicatie de camera (disponibila in prezent numai pe telefoanele Pixel).

Daca faceti o fotografie la:

Carti de vizita: Puteti salva numarul de telefon sau adresa unui contact

Carti: Puteti obtine recenzii si alte detalii despre aceasta

Punct de reper sau cladire: Puteti obtine mai multe detalii despre aceasta

Pictura intr-un muzeu: Puteti obtine detalii despre aceasta

In loc sa introduceti interogari intr-un motor de cautarem, puteti cauta direct prin imagini pentru a gasi imagini similare, comparatii de preturi, rezultate pentru afaceri locale etc.

Marketerii pot obtine avantajul concurentilor, sarind in tendinta de cautare vizuala in 2019 pentru a atrage clientii si pentru a le servi produsul perfect.

 10. Micro-momente

Oamenii petrec zilnic, in medie, 3 ore si 35 de minute pe smartphone-urile lor. Acest lucru schimba modul in care brand-urile trebuie sa functioneze pentru a capta atentia cumparatorilor.

Micro-momentele sunt un “comportament nou fata de consumatori”, asa cum este denumit de Google, transmit mesajul dvs. de marketing in mod clar si concis intr-un mod care prezinta interes pentru consumatori – toate intr-un interval de secunde  (altfel, isi pierd atentia si trec la continutul urmator!).

In general, oamenii iau decizii instantanee cu privire la ce sa manance, ce restaurant sa aleaga, ce sa cumpere sau unde sa mearga, astfel incat micro-momentele pe care fiecare comerciant ar trebui sa le stie sunt:

  • Momente – Vreau sa stiu
  • Momente – Vreau sa merg
  • Momente – Vreau sa fac
  • Momente – Vreau sa cumpar

Pentru a profita de micro-momentele din 2019, oriunde consumatorii cauta informatii in acest moment – cum ar fi Google, Google Maps, Amazon, Youtube si oriunde altundeva, oamenii cauta informatii la un moment dat.

11. Cautarile vocale si boxele inteligente

Hei Siri, la ce ora este Misiunea Imposibila in seara asta?

Alexa, gaseste-mi o reteta pentru placinta de mere.

Utilizarea din ce in ce mai mare a cautarilor vocale a facut ca firmele sa-si regandeasca unele metode de promovare online 2019.

  • 50% din toate cautarile vor fi cautari vocale pana in anul 2020
  • 20% din interogarile mobile pe Google sunt cautari vocale
  • 25% din toate cautarile Bing sunt cautari vocale

Cautarea vocala joaca un rol important in furnizarea tuturor informatiilor relevante pe care oamenii le cauta prin continutul audio. Inteligenta artificiala devine mai inteligenta, iar numarul de erori facute de asistentii vocali precum Alexa, Siri si Google a scazut.

Multe brand-uri au inclus cautarea vocala in strategiile lor de marketing digital pentru a furniza in mod eficient continutul bazat pe valoarea clientilor lor. Domino’s Pizza utilizeaza tehnologia de cautare vocala ca modalitate de crestere a vanzarilor, permitand astfel clientilor sa comande pizza prin Alexa.

Boxele inteligente precum Alexa si Google Home sunt, de asemenea, in crestere. Retineti ca nu numai ca mai multe companii vor produce continut audio in speranta de a castiga popularitate (deci ar trebui, de asemenea), dar este posibil ca anunturile sa apara in curand. Alexa va v-a raspunde la intrebarea dvs. impreuna cu un “cuvant de la sponsorul ei”. Ceea ce inseamna ca veti putea achizitiona spatiu publicitar vocal – cum ar fi Google Adwords, dar pentru vorbitorii de acasa.

12. Social Media Story

Cu popularitatea din ce in ce mai mare a “povestirilor” social media, este imporant ca marketerii sa ia in considerare acest format in metodele de promovare online anul 2019. Unul dintre cele mai profitabile lansari din social media pana in prezent, pentru a promova angajamentul si consientizarea brand-urilor.

Primul concept de tip “My Story” a fost Snapchat, apoi au fost introduse povestile pe Instagram si Facebook, iar acum Youtube si-a dezvaluit propriul format de poveste, “Reels”.

Conclusion

2019 va fi o experienta mai placuta pentru clienti cu ajutorul personalizarilor, automatizarilor si tehnologiei alimentata cu A.I, pentru a fi cu un pas inainte si sa va creasca conversiile in anul acesta va trebui sa va concentrati mai mult pe producerea continuturilor personalizate, conversative – in special continut audio si video – pentru a le distribui publicului dvs. mai bine directionat. Incercati sa introduceti in strategia dvs. de marketing digital unele dintre aceste metode de promovare online 2019 pentru a avea perfomante crescute.