Outsourcing
Ce este Outsourcing-ul?
Outsourcing-ul este o practică de afaceri în care serviciile sau funcțiile de serviciu sunt contractate către o terță parte. În tehnologia informației, o inițiativă de externalizare cu un furnizor de tehnologie poate implica o serie de operațiuni, de la întreaga funcție IT la componente discrete, ușor de definit, cum ar fi recuperarea în caz de dezastru, servicii de rețea, dezvoltare de software sau testare QA.
Companiile pot alege să externalizeze serviciile IT onshore (în propria țară), nearshore (într-o țară vecină sau una în același timp) sau offshore (într-o țară mai îndepărtată). Externalizarea offshore și nearshore au fost în mod tradițional urmărite pentru a economisi costuri.
Personal bine pregătit
Beneficiile și costurile externalizării
MODUL ÎN CARE SE FACE EXTERNALIZAREA VARIAZĂ ÎN FUNCȚIE DE SITUAȚIE, DAR BENEFICIILE SALE INCLUD ADESEA UNA SAU MAI MULTE DINTRE URMĂTOARELE:
- Costuri mai mici (datorate economiilor de scară sau ratelor scăzute ale forței de muncă).
- Eficiență sporită.
- Capacitate variabilă.
- Concentrarea pe strategii.
- Accesul la competențe sau resurse.
- Flexibilitate sporită pentru a răspunde condițiilor schimbatoare de afaceri și comerciale.
- Acces rapid la piață.
- Reducerea investițiilor continue în infrastructura internă.
- Accesul la inovație, proprietatea intelectuală și conducerea gândirii.
- Influxul de numerar posibil rezultat din transferul de active către noul furnizor.