Black Friday 2021: cum să îți pregătești magazinul online

Black Friday 2021 este evenimentul care poate genera cele mai mari vânzări pentru comercianți. Pentru ca totul să decurgă fără probleme, administratorii magazinelor online trebuie să fie atenți la câteva aspecte.

Anul trecut, de Black Friday, românii au cheltuit mai mult de un milion de lei pe minut. Minutul de aur al ediției online de Black Friday a fost înregistrat în intervalul 7:44 – 7:45. Timp de 60 de secunde românii au făcut aproape 5.000 de tranzacții.

Văzând aceste cifre, înțelegem cât de important este ca fiecare client să își poată plasa comanda și să primească marfa fără probleme, în timp cât mai scurt.

Black Friday 2021: pregătirea magazinului

1. Începeți devreme – Clienții încep să caute oferte în septembrie – octombrie

Începeți acum să planificați Black Friday 2021, dacă nu ați început deja! Sondajele arată că mai mult de jumătate dintre consumatori își încep cumpărăturile sau cercetează ofertele pentru Black Friday încă din septembrie – octombrie.

Cu o ofertă atât de variată, clienții s-au obișnuit să evalueze produsele mai multor magazine, să compare prețurile. Acum este momentul să atrageți atenția cu oferte speciale, care să îi anunțe pe clienți că vor avea de câștigat dacă își vor face cumpărăturile de Black Friday 2021 din magazinul vostru.

2. Verificați viteza site-ului

Un site lent afectează vânzările. De Black Friday 2021, numărul utilizatorilor care vor accesa site-ul vostru va crește. Potențialii clienți vor naviga printre rafturile virtuale, în căutare de produse.

Vor pune diferite produse în coșul virtual. Să ne gândim că anul trecut valoarea coșului mediu a depășit 700 de lei.

Deci, magazinul vostru online se va aglomera. Cam, cum se întâmplă cu autostrada spre mare în plin sezon. Așadar, nu e nici timpul, nici locul să faceți reparații din mers. Optimizările trebuie operate din timp.

Pe internet, lipsa de viteză va opri clienții. De fapt, 46% dintre cumpărători declară că nu se vor întoarce niciodată pe un site web lent. Asigurați-vă că acest lucru nu se întâmplă pe site-ul vostru, mai ales de Black Friday 2021.

În plus, trebuie să vă gândiți că și sistemele de plăți online ale băncilor vor fi aglomerate. De aceea, este esențial pentru succesul campaniei voastre de Black Friday 2021 ca procesele de plată să se deruleze în bune condiții.

Cumpărătorii de Black Friday 2021 sunt volubili. Au mii de magazine din care să aleagă și o perioadă limitată de timp. Vor părăsi magazinul vostru dacă plata nu se desfășoară fără probleme.

Alocați o zi pentru a testa cum se derulează procesele de plată online în magazinul vostru virtual. Ați putea lua în considerare adăugarea unor opțiuni de plată suplimentare, cum sunt monedele virtuale.

Veți dori, de asemenea, copii de rezervă pentru orice, de la codul site-ului la imaginile produsului. Black Friday 2021 vine doar o dată.

3. Asigurați-vă că descrierile produselor voastre atrag clienții

Scrieți descrieri de produse care vând. De regulă, oamenii iau decizii mai ales bazându-se pe emoții. 7 din 10 cumpărători nu sunt siguri ce vor cumpăra de Black Friday 2021. Fraze de tipul: „ofertă limitată!”, „a mai rămas doar un produs”, „se epuizează rapid!” fac apel la emoțiile clienților și pot fi factorul care să determine achiziția.

Este recomandat să adăugați un banner cu numărătoare inversă. Această tehnică adaugă urgență și creează entuziasm. Putem să vă ajutăm să creați un banner atractiv.

De asemenea, este important să optimizați site-ul prin intermediul descrierilor pe care le scrieți pentru produsele voastre. Optimizarea SEO vă poziționează în fața competitorilor voștri, atunci când clienții caută produse ca cele pe care le comercializați.

Trebuie să profitați de experiența acumulată de Black Friday 2020. Verificați ce promoții ați avut și dacă acestea au avut efectul scontat.

De asemenea, verificați ce produse din portofoliul vostru sunt mai căutate înainte de Black Friday 2021, ca să știți la ce produse să aplicați reduceri și în ce cuantum.

4. Aplicați reducerile potrivite de Black Friday 2021

De-a lungul timpului, clienții au fost dezamăgiți de promoțiile oferite de diferiți comercianți de Black Friday. Drept urmare, caută mai multe oferte, le compară.

De multe ori, decizia de cumpărare este luată în favoarea unui comerciant care oferă reduceri mai mari de 20% sau completează oferta cu un cadou.

În weekendul de Black Friday 2021, cu cât reducerea este mai mare, cu atât mai bine. Majoritatea comercianților cu amănuntul oferă cel puțin 20% reducere de Black Friday. Clienții aleg să cumpere din magazinul online care le oferă reduceri cumulate de tipul 20% la primul produs, 30% reducere dacă vor cumpăra două produse sau 50% pentru trei sau mai multe produse cumpărate.

Este foarte important să afișați în mod clar reducerile pe pagina de pornire. Acest lucru vă ajută clienții să vadă exact câți bani vor economisi dacă vor cumpăra din magazinul vostru de Black Friday 2021.

6. Vânzare încrucișată

Black Friday 2021 este momentul în care să vă maximizați vânzările. Tactica vânzărilor încrucișate poate genera vânzări mai mari. Spre exemplu, dacă un client cumpără pantofi, trebuie să îl trimiteți la ceva care se va potrivi în mod natural.

Gândiți-vă să promovați produsele „la pachet”, jonglând și cu reducerile cumulative: șosete și pantofi, hârtie și creioane, laptop și căști etc. Când asociați produsele trebuie să vă gândiți la produsele de care ar mai putea avea nevoie clientul vostru.

Ar trebui să vă testați site-ul înainte de weekendul de Black Friday 2021. Rugați-vă prietenii să vă ofere feedback și despre deficiențele site-ului vostru. Dacă doriți, vă putem ajuta cu o evaluare profesionistă.