Ghidul complet al incepatorului in Google Analytics

Vreti sa stiti cum vizitatorii gasesc si vad site-ul dvs.? Cea mai usoara modalitate de a afla acest lucru este utilizarea instrumentului Google Analytics pe site-ul dvs. In acest ghid complet al incepatorului pentru Google Analytics, vom explica tot ce trebuie sa stiti despre Google Analytics, de ce este important pentru site-ul dvs. web si cum sa incepeti sa il utilizati.

Intelegerea intrumentului Google Analytics

Ce este Google Analytics? Google Analytics este un instrument gratuit de urmarire care va ofera date detaliate despre vizitatorii site-ului dvs. web si despre actiunile acestora pe site-ul dvs. Este cel mai cuprinzator instrument de analiza de pe piata.

Cu ajutorul serviciului Google Analytics, puteti lua cu usurinta decizii de marketing bazate pe date, pentru a creste traficul, vanzarile si veniturile.

Mai jos sunt prezentate cateva avantaje in utilizarea Google Analytics:

  • Este gratuit: acesta este un serviciu freemium si ofera solutii pentru site-urile web de toate dimensiunile
  • Acesta ofera rapoarte usor de inteles: va ofera o intelegere mai buna a ceea ce functioneaza si ce nu functioneaza pe site-ul dvs. Chiar daca nu sunteti expert in analiza, puteti interpreta cu usurinta datele pentru a imbunatati experienta clientilor pe site-ul dvs. si pentru a creste veniturile
  • Este cuprinzator: va ofera tot ce trebuie sa stiti despre vizitatorii dvs., indiferent ca sunteti editor, companie mica, proprietar de site de eCommerce etc.

De ce sa folositi Google Analytics?

Desi este cu siguranta un sentiment placut sa stiti ca beneficiati de trafic pe site-ul dvs., acesta nu este singurul motiv pentru a utiliza Google Analytics.

De fapt, Google Analytics va ofera mai multe informatii decat numarul vizitatorilor dvs.

De asemenea, puteti afla date despre:

  • Locatie: puteti identifica locatia geografica a vizitatorilor site-ului dvs.
  • Sursa de trafic: puteti identifica ce site-uri web trimit traficul pe site-ul dvs.
  • Continut: puteti gasi cele mai populare postari de blog si paginile site-ului dvs.
  • eCommerce: puteti identifica comportamentul cumparaturilor clientilor dvs. si puteti obtine un raport privind vanzarile si veniturile.
  • Si multe altele…

Cand intelegeti vizitatorii site-ului dvs., continutul care le place si modul in care va gasesc site-ul web, va puteti adapta strategia pentru a va creste traficul chiar mai mult.

De exemplu, dupa ce ati analizat datele dvs. in Google Analytics, s-ar putea sa observati ca exista o anumita zi si ora cand obtineti cei mai multi vizitatori. Prin publicarea unei noi postari in acel moment, puteti ajunge la mai multi vizitatori cu continutul dvs.

Sau, s-ar putea sa descoperiti ca, in ciuda faptului ca petreceti ore in fiecare saptamana in curs de actualizare a paginii dvs. Facebook, aceasta nu va trimite prea mult trafic. Apoi, puteti decide sa va investiti timpul intr-o platforma diferita care va trimite mai mult trafic,in care economisiti ceva timp si atrageti mai multi vizitatori.

Bazandu-va pe strategia site-ului dvs. pe cunostintele pe care le invatati din Google Analytics, puteti creste mai eficient traficul si puteti economisi timp in acest proces.

Utilizand Rapoartele Google Analytics

Dupa instalarea Google Analytics pe site-ul dvs., poate dura cateva ore pentru a incepe colectarea datelor dvs. de pe site.

Sa aruncam o privire la cateva rapoarte de trafic importante pe care le puteti gasi in Google Analytics.

  1. Pagina principala Google Analytics

Pagina principala a profilului dvs. Google Analytics va ofera o prezentare generala rapida a statisticilor privind traficul pentru o perioada de timp preselectata. Puteti schimba cu usurinta intervalul de date daca doriti.

Iata cateva statistici pe care le puteti gasi in pagina de pornire a contului Google Analytics:

  • Prezentarea generala a publicului: numarul de persoane care au vizitat site-ul dvs. in intervalul de date selectat.
  • Raport in timp real: acesta va spune cat de multi vizitatori sunt pe site-ul dvs. chiar acum (live)
  • Cum actionati utilizatorii? Puteti vedea de la ce site-uri vin vizitatorii dvs.
  • Cat de bine pastrezi utilizatorii? Aceasta va ofera o imagine de ansamblu a vizitatorilor care revin pe site-ul dvs.
  • Si multe altele…
  1. Privirea generala asupra audientei

Raportul de prezentare generala a publicului este o alta valoare importanta pe care o gasiti in profilul dvs. Google Analytics. Va ofera o imagine de ansamblu asupra numarului de persoane care au vizitat site-ul dvs. web. Pentru a gasi raportul, puteti naviga catre sectiunea Audienta >> Prezentare Generala.

Cateva valori importante pe care le veti gasi in raportul pentru Prezentarea generala a audientei sunt:

  • Sesiuni: o sesiune este definita ca un grup de interactiuni pe care un vizitator le ia intr-un anumit interval de timp pe site-ul dvs. web. In termeni simpli, ceea ce face un utilizator intr-o singura vizita, cum ar fi rasfoirea a mai multor pagini, cumpararea de produse, descarcarea de resurse etc. este considerata o singura sesiune.
  • Utilizatori: numarul de vizitatori care au sosit pe site-ul dvs. in timpul unui interval de date selectate.
  • Afisari de pagina: numarul total de pagini vizualizate.
  • Rata de respingere: procentajul de vizitatori care parasesc site-ul dvs. dupa vizionarea unei singure pagini.
  • Puteti afla mai multe despre rata de respingere din Google Analytics.

Cum sa analizati diferitele rapoarte de trafic

Google Analytics va ofera numeroase rapoarte de trafic diferite pentru analiza.

De exemplu, sa aruncam o privire la raportul total de trafic. Va vom arata cum sa analizati acest raport cu afisari diferite in contul dvs. Google Analytics.

Puteti gasi tot raportul de trafic prin navigarea catre Acquisition >> All Traffic >> Sursa / Mediu. Aceasta dezvaluie de unde vine traficul tau.

Raportul afiseaza datele brute ale intregului trafic intr-o vizualizare tabelara. Pentru a interpreta datele cu usurinta, puteti schimba vizualizarea raportului facand click pe oricare din aceste pictograme din coltul din dreapta sus al tabelului pentru a vedea datele ca o diagrama de tipar si multe altele.

Cum puteti crea un obiectiv in Google Analytics

Obiectivele din Google Analytics va permit sa masurati cat de des utilizatorii finalizeaza actiuni specifice, cum ar fi trimiterile de formulare, achizitiile de produse, descarcarile de carti electronice si multe altele.

Atunci cand un vizitator de site realizeaza actiunea specifica pe care ati definit-o drept obiectiv, Google Analytics inregistreaza aceasta conversie.

Puteti crea patru tipuri diferite de obiective in Google Analytics:

  • Destinatie: puteti alege acest tip de obiectiv daca doriti sa tratati o vizualizare de pagina ca o conversie
  • Durata: puteti masura implicarea utilizatorului, tratand timpul petrecut pe o pagina ca o conversie
  • Pagini pe sesiune: acesta este un alt mod de masurare a implicarii utilizatorilor. Puteti masura numarul de afisari de pagina pe sesiune ca o conversie.
  • Eveniment: puteti trata interactiunea cu utilizatorul, cum ar fi click pe buton, redarea unui video, descarcarea unui ebook ca o conversie.

Speram ca acest ghid al incepatorului pentru Google Analytics va ajuta sa invatati cum sa utilizati Google Analytics pentru a va dezvolta site-ul web.